بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم
سرخط خبرها

ورود بیش از یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۷۵۴ نفر به خراسان رضوی طی ۵ روز گذشته (۲۲ شهریور ۱۴۰۲)+ فیلم

  • کد خبر: ۱۸۴۰۷۴
  • ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹
ورود بیش از یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۷۵۴ نفر به خراسان رضوی طی ۵ روز گذشته (۲۲ شهریور ۱۴۰۲)+ فیلم
مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: میزان ورودی استان از روز بعد اربعین تا ساعت ۲۴ شب گذشته بیش از یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۷۵۴ نفر بوده که در مقایسه با سال گذشته به لحاظ تعداد وسیله نقلیه ۲۰ درصد و تعداد مسافر ۱۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، جعفر شهامت امروز، ۲۲ شهریورماه، در ششمین نشست خبری قرارگاه عملیاتی زائران دهه آخر صفر استانداری خراسان رضوی که در پایانه مسافربری امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: برای دهه پایانی صفر رصد دائم و پیوسته و برنامه‌ریزی‌های انجام شده از بیش از سه ماه قبل شروع شده است. بعد از اربعین ایام دهه پایانی صفر و خیل عظیم زائران به مشهد را شاهد هستیم و حدود ۱۵۰ هزار زائر پیاده در راه مشهد هستند.

وی بیان کرد: میزان ورودی استان از روز بعد اربعین تا ساعت ۲۴ شب گذشته بیش از یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۷۵۴ نفر بوده که در مقایسه با سال گذشته به لحاظ تعداد وسیله نقلیه ۲۰ درصد و تعداد مسافر ۱۴ درصد رشد داشته است. ۷۱.۸ درصد با خودروی شخصی، ۱۲.۴ درصد با حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای، ۱۰.۷ درصد ریلی و ۵.۱ درصد هوایی وارد مشهد شدند.

شهامت افزود: پیش‌بینی این است در مسیر چناران-مشهد در روز ۲۲ شهریورماه ساعت ۱۶ تا ۲۰ و ۲۳ شهریورماه ساعت ۱۶ تا ۱۹ و همچنین در مسیر مشهد-چناران در روز ۲۴ شهریورماه ساعت ۱۷ تا ۲۰ و ۲۵ شهریورماه ساعت ۱۵ تا ۱۹ ترافیک سنگینی داشته باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه در اربعین امسال ۶۱ درصد رشد سرویس‌دهی از مبدا مشهد داشتیم، عنوان کرد: این افزایش به این دلیل بود که توزیع زمانی و مکانی خوبی برای اعزام زائران با اتوبوس در مشهد انجام شد. اوج خروج زائران از مشهد از ظهر روز شهادت امام رضا(ع) از ساعت یک تا ۸، ۹ شب خواهد بود.

وی ادامه داد: برآورد ما این است در مشهد به بیش از ۲۷۶۰ دستگاه اتوبوس برای سرویس‌دهی نیازمند داشته باشیم که ۱۱۰۰ دستگاه در استان وجود دارد، ۱۰۰۰ دستگاه توسط ناوگان فوق‌العاده سایر استان‌ها، ۳۵۰ دستگاه توسط ناوگان کمکی اتوبوسرانی مسهد و ۴۰۰ دستگاه توسط اتوبوس‌های کمکی جوان سیر ایثار تامین خواهد شد. از ظهر امروز پیش‌فروش بلیط‌های برگشت شروع شده است. طی ۲۴ ساعت آینده دنبال این هستیم ۵۰۰ دستگاه سرویس به مقاصد مختلف باز شود.

شهامت خاطرنشان کرد: در سال جاری در حوزه اتوبوسی از ۱۱ استان هدف، هر استان دو نفر نماینده مستقر می‌شوند تا با افزایش ناوگان از استان‌های دیگر به ما کمک کنند. ۴۰ نفر نیروی ناظر در پایانه برای پیگیری امور مستقر هستند. برای بازگشت زائران پیاده قطار برگشت برای مسیر نیشابور، ایستگاه نقاب و مسیر سرخس پیش‌بینی شده و سایر مسیرها نیز با کمک اتوبوسرانی مشهد و شرکت جوان سیر خدمت‌رسانی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای خراسان رضوی اضافه کرد: در صورت نیاز اتوبوس‌های برون‌شهری تا ظهر روز شهادت امام رضا(ع) تدارک دیده شده است. روز ۲۵ و ۲۶ شهریورماه افزایش سنگین خروجی را از مشهد داریم و حداقل روزانه ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس دپو و به کارگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در یک سال اخیر تا روز گذشته ۱۲۳۳ کیلومتر راه را بازسازی کردیم، تصریح کرد: ۱۸۰۰ کیلومتر راه دیگر هنوز نیازمند بهسازی است. بیش از ۹۵۰ هزار تن آسفالت در این یک سال در راه‌های استان کار شده است. فشار سنگینی روی محور مشهد-نیشابور-سبزوار بود که بیش از ۹۰ درصد بازسازی این محورها انجام شده و بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان ارزش روز این اقدامات است.

شهامت افزود: در حوزه ایمنی بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه‌خیز و خط‌کشی جاده‌ها در سال مالی ۱۴۰۱ هزینه و بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر در دو، سه ماه اخیر خط‌کشی شده است. ۱۲ هزار تابلوی راه نیز بازسازی، نوسازی و نصب شده‌اند. استراحتگاه‌ها، نمازخانه‌ها و‌ موکب‌های بین راهی نیز مورد رسیدگی قرار گرفته است. ۵۷ مجتمع خدماتی رفاهی، ۳۰ موکب ویژه در حاشیه کریدورهای منتهی به مشهد و سه ایستگاه پویش در کنار ۴۲۰ محل پذیرایی از زائران پیاده فعال هستند. 

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: راه‌های استان در حد و اندازه زائران نیست و حتی از استان‌های مشابه پایین‌تر است. در سال گذشته در ۶ ماهه اول ۷۲ درصد راه‌های شریانی استان نیازمند بهسازی متوسط یا سنگین بودند، بنابراین در استان نهایت ۲۸ درصد راه سالم وجود دارد. ما در استان ۱۲ هزار راه داریم که ۳۰۰۰ کیلومتر شریانی بوده و ۷۲ درصد آن‌ها دچار مشکل است.

وی ادامه داد: در سفر فروردین ماه دولت یکی از معضلات مطرح شده کیفیت راه‌های استان بود، بنابراین طرح تحول بهسازی راه‌ها کلید خورد و از شهریور کار شروع شد.

رکورد اجرای آسفالت با ۱۹ اکیپ همزمان را در استان داریم. در ۶ ماه اول امسال بیشترین حجم تولید و مصرف آسفالت در خراسان رضوی بوده است.

شهامت بیان کرد: سری دوم نقاط حادثه‌خیز ۱۱۵ نقطه بود که برطرف شد. نقاط جدید ۳۰ نقطه است که اسفند سال گذشته ابلاغ شد. طراحی ۱۵ نقطه انجام شده، ۱۵ نقطه دیگر در حال طراحی است و در ۱۲ نقطه نیز در حال کار هستیم. ۲۸ کیلومتر روشنایی طولی و نقطه‌ای در جاده‌های استان اجرا شده است. 

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای خراسان رضوی در خصوص ایمنی زائران پیاده در جاده‌ها عنوان کرد: ۳۰۰ گشت پلیس با همکاری بسیج و فرماندهی انتظامی به کمک پلیس راه آمدند و در خدمت ایمنی هستند. ۲۰۰۰ جلیقه در کاروان‌های پیاده توزیع، مسیر ملک‌آباد به مشهد یک طرفه و ۷ کیلومتر به پیاده‌راه زائران اضافه شده است. 

وی در خصوص افزایش قیمت بلیط اتوبوس تصریح کرد: همه ساله به منظور جبران بخشی از هزینه‌های اضافه تحمیل شده به ناوگان عمومی شامل خواب شب قبل، افزایش قیمت بلیط برگشت را داریم که امسال نیز حدود ۳۰ درصد است. برای کمک به رانندگان کمیسیون شرکت‌های حمل‌ونقل از ۱۵ به ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

شهامت خاطرنشان کرد: رشد ترددهای اربعین از پایانه‌های مرزی کشور ۱۸ درصد بود. رشد ترافیک ما در روزهای اخیر ۲۴ تا ۲۹ درصد متغیر بوده است. پیش‌بینی حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای ۲۰ درصد بوده که با حضور زائران افغانستانی و پاکستانی رشد ۲۵ تا ۳۰ درصدی قابل پیش‌بینی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->